novembre 23

Aquest dimecres 22 de novembre l’IES Pasqual Calbó i Caldés s’ha sumat als actes de celebració de la setmana europea de l’FP amb una parell de xerrades pels alumnes d’Electricitat, Administració i Prevenció de Riscos Professionals del torn de capvespre.

En primer lloc, el departament de Manteniment i Serveis a la Producció ha organitzat un col·loqui amb 3 ex-alumnes del cicle formatiu de grau superior de Prevenció de Riscos Professionals per tal de que expliquin en que consisteix la feina dels tècnics de prevenció. Així, després d’una breu presentació per part del cap de departament Joan Palliser, Toni Cardona i Nacho Muñoz explicaren la seva feina com a tècnics del Servei de Prevenció PREVIS i seguidament Silvia González va descriure les seves funcions com a tècnica del Departament de Seguretat i Higiene de Mútua Balear.

Els alumnes assistents també van poder conèixer la trajectòria professional que han desenvolupat aquests 3 ex-alumnes del centre i escoltar de primera mà quina és la situació laboral dels tècnics de prevenció a Menorca i quines perspectives de futur hi ha.

Els 3 ponents van destacar que la feina de tècnic de prevenció els resulta molt motivadora perquè els ha suposat haver d’assessorar empreses molt diverses on han pogut aprendre moltíssims processos productius que abans eren totalment desconeguts per ells. Igualment, remarcaren el seu caràcter multidisciplinar, ja un tècnic de prevenció fa activitats tant diverses com l’avaluació de riscos o la formació dels treballadors, passant per la feina d’elaboració d’informes i la comunicació constant amb empresaris i treballadors.

Des d’aquí volem agrair de tot cor la col·laboració den Toni Cardona, na Silvia González i en Nacho Muñoz, que des de que es van titular sempre han col·laborat amb el nostre departament.

Posted by on 23 novembre 2017 in ACTUALITAT DEL CICLE

Comentaris tancats a Col·loqui sobre la feina de tècnic de prevenció en motiu de la Setmana Europea de la Formació Professional